Awangardowy, w pełni indywidualnie skonfigurowany, masywny i luksusowy reprezentant pojazdów sportowo-użytkowych od bawarskiego producenta, w najmocniejszej, produkcyjnej odmianie z wizytą w #AD wynoszącą zarówno właściwości tabelaryczne jak i aspekty dźwiękowe na nowy, wyższy poziom! Paralelnie z nutą stylistycznego twistu. +more. BMW X7 M60i [G07 / LCI] by auto-Dynamics.pl
Krystalizując precyzyjne założenia koncepcyjnego całego projektu, które to przede wszystkim uwzględniały bazową konfiguracje pojazdu naszpikowanego nieoczywistymi opcjami z palety BMW Individual [jak choćby celowy brak pakietu shadow-line] przystąpiliśmy do pracy. Wszelkie elementy zewnętrze takie jak choćby końcówki układu wydechowego czy pierścienie dystansujące, dobraliśmy tak ażeby w pełni korespondowały z fabrycznymi akcentami aluminiowo-chromowanymi. #DetailsByAD
Modyfikacyjną metamorfozę monachijskiej X7 której genotyp pierwotnie zaaranżowała dywizja ///M-Performance, rozpoczęliśmy od dynamicznej eskalacji i znacznego podbicia właściwości akustycznych generowanych przez widlastą jednostkę napędową w układzie V8. Radykalna korekta barwy dźwięków i tonów generowanych przez pojazdy uposażone fabrycznie w ekologiczne filtry OPF / GPF nie jest zadaniem trywialnym i prostym. Szczególnie w przypadku konieczności pozostawienia ów ekologicznych filtrów w nienaruszonej formie, choćby z tytułu szeregu aspektów gwarancyjnych tudzież homologacyjnych. Przemianowanie całkowicie wykastrowanej z akustyki przez uprzednio wspomniane filtry, jednostki kodyfikowanej przez BMW jako S68 rozpoczęliśmy od zastąpienia szalenie restrykcyjnego, seryjnego układu wydechowego – jego sportowym zamiennikiem pochodzącym z linii produktów Competition Line – model High-Performance Stage#3 wprost od renomowanego, ekskluzywnego producenta specjalizującego się od dziesięcioleci w tuningu i modyfikacjach pojazdów marki BMW – szwajcarskiej firmy dÄHLer. Zainstalowany w X7 przez zespół #AD układ wydechowy stanowi kompletacja zawierająca wysoko przepustowy, sportowy tłumik końcowy z zaimplementowanym systemem zaworów / przepustnic / klap, cztery fenomenalnie prezentujące się końcówki wykończone w kolorze srebrnym które to jednocześnie, dzięki swoim pokaźnym rozmiarom [4 x 101mm] idealnie wypełniły otwory w tylnym dyfuzorze. Tłumik końcowy dopełnia zestaw rur łączących do sekcji centralnej. Immanentny skład zestawu HP Stage#3 stanowi również zestaw wysoko przepustowych, sportowych rur DP’s [downpipe’s] które to zastępują restrykcyjne, drugie katalizatory. Drugie katalizatory instalowane w silnikach S68 nie są monitorowane przez ECU dlatego ich eliminacja nie wymaga żadnych zmian w elektronice oraz oprogramowaniu pojazdu a co za tym idzie jest to idealne rozwiązanie dla osób chcących wydobyć więcej dźwięku z silnika V8 przy zachowaniu gwarancji producenta pojazdu. Zwieńczenie hardware’owe systemu HP Stage#3 od dÄHLer to sterownik systemu zaworów / przepustnic / klap układu wydechowego. W najnowszych modelach BMW fabryczny sterownik otwiera przepustnice na maksymalnie 75% uchylenia [nawet w modelach M], ponadto klapy cały czas pracują [otwierają się i zamykają nawet w trybach sportowych]. Sterownik dÄHLer umożliwia ich pełne otwarcie nawet w trybach nie sportowych. A trybie automatycznym przywraca sterowanie klapami fabrycznemu, on-board’owemu sterownikowi BMW. Kontroler posiada również wbudowaną pamięć więc nie trzeba każdorazowo klikać oczekiwanego trybu na pilocie. Pracujące w trybie zamkniętym zawory pozwalają w arcy-komfortowych warunkach pokonywać autostradowe odległości a tryb otwartych zaworów stanowi salwę nasyconych agresywną barwą, motoryzacyjnych dźwięków i tonów. Wartym podkreślenia pozostaje stylistyczny fakt przeprowadzonej modyfikacji, który to nie pozwala przejść obok pojazdu obojętnie dzięki poczwórnym końcówkom systemu wydechowego nadającym szalenie indywidualnej, charakterystycznej, dynamicznie zorientowanej fizjonomii w tylnej ekspozyturze pojazdu. #V8SoundByAD
Ciąg dalszy tuningowej kompilacji stanowią zmiany wniesione w układ dolotowy poliftingowej wersji BMW X7. Nie przebierając w półśrodkach, sięgnęliśmy po top’owy, ultra wydajny i obłędnie prezentujący się, profesjonalny, sportowy układ dolotowy od renomowanego, brytyjskiego producenta – firmy Eventuri. System wykonany w całości z włókna węglowego [carbon fiber], eliminuje fabryczne, papierowe, panelowe filtry powietrza zapewniając jednocześnie maksymalizację dawki dopływu zimnego powietrza do turbosprężarek co w konsekwencji przekłada się na wzrost mocy i momentu obrotowego a także zapewnia niesamowite wrażenia akustyczne [dźwięk zasysanego powietrza]. Airbox’y jak i pozostałe elementy systemu dolotowego Eventuri wykonane są z najwyższej jakości włókien karbonizowanych. Materiał ten idealnie izoluje ciepło generowane przez silnik od filtrów powietrza. Zaimplementowane w cały, przeprojektowany system dolotu powietrza - sportowe, zbrojone filtry gwarantują doskonałe właściwości filtracyjne. Materiał zastosowany w filtrach to specjalna, zbrojona bawełna przechwytująca najmniejsze zanieczyszczenia. Ponadto, kompletację zainstalowanego przez #teamAD układu dolotowego, rozszerzyliśmy o pakiet karbonowych rur „Turbo Inlets” które to w sposób wręcz ekstremalny w stosunku do OEM, jeszcze bardziej śrubują efektywność całego układu Eventuri. Dodatkowo, nieobojętny pozostaje również fakt nowej, stylistycznej aranżacji komory silnika która to po montażu kompletnego systemu Eventuri prezentuje się teraz moto-fenomenalnie. Idealnie! #DeepBreathByAD
Wykorzystując potencjał wniesiony przez ww. modyfikacje mechaniczne zmian, przystąpiliśmy do transformacji kolejnych kryteriów. Zakładając poprawę elastyki i eskalację osiągów 4.4-litrowej, dualistycznie-turbodoładowanej, widlastej jednostki napędowej sygnowanej przez BMW jako S68, jednocześnie respektując i uwzględniając obowiązującą gwarancję producencką, celem dynamicznej intensyfikacji właściwości tabelarycznych generowanych przez ośmio-cylindrowy silnik, w X7 M60i [generacji G07] zainstalowany został profesjonalny, w pełni cyfrowy, dedykowany, zewnętrzny komputer ECU [Engine Control Unit] wraz z specjalną, rozbudowaną wiązką elektroniczną komunikującą się z sensorami magistrali CAN. Modyfikacja ta jest nieinwazyjna, nie wymaga zmian w fabrycznym oprogramowaniu i jest w pełni odwracalna gdy sytuacja tego wymaga [moduł wraz z wiązką można zdemontować bez pozostawienia żadnych śladów (mechanicznych i elektronicznych)]. Zainstalowany przez #teamAD kontroler wywodzi się z serii Competition Line od renomowanego, szwajcarskiego producenta i tunera pojazdów BMW - firmy dÄHLer [dÄHLer Design & Technik GmbH]. Zaawansowany, zewnętrzny sterownik ECU zapewnia osiągi i bezpieczeństwo silnika identyczne do typowego chiptuningu przez OBD. Moduł korzysta z map z dynamiczną adaptacją - monitoruje wiele wartości w czasie rzeczywistym i elastycznie dobiera wskazania, sięgają po drzemiący w jednostce potencjał i przekuwa go w potężny przyrost mocy i momentu obrotowego jak również znacznie zwiększa elastyczność dostępną w pełnym zakresie obrotów. Właściwości nominalne / katalogowe przedstawione przez BMW to: 530KM (390kW) i 750Nm [Wyniki pomiaru wartości rzeczywistych to 529KM i 768Nm]. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni [na paliwie RON98] to 644KM (473kW) i 852Nm [Przyrost: +114KM (+83kW) i +102Nm w stosunku do wartości katalogowych a +115KM (+84kW) i +84Nm w stosunku do wartości rzeczywistych po modyfikacjach mechanicznych]. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej w połączeniu z rewelacyjnymi osiągami pozwalającymi na bezpieczne oraz dynamiczne wyprzedzanie w każdych okolicznościach i warunkach drogowych. Różnica przyspieszenia zarówno w przedziale 0-100km/h jak i 100-200km/h oraz 200km/h-UP jest absolutnie kolosalna. Odczucia z jazdy, są teraz naprawdę niesamowite, a elastyczność dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu w szerokim i pełnym zakresie obrotów, w połączeniu z napędem xDrive zdumiewa na każdym biegu! #PerformanceWarrantyByAD
Czyniąc tuning odpowiedzialnym, uwzględniając jednocześnie znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego, gumowe, puchnące a z czasem parciejące przewody hamulcowe zastąpiliśmy ich sportową odmianą – przewodami w stalowym oplocie od naszego niemieckiego, zaufanego partnera – firmy Fischer Hydraulik / Stahlflex. Przewody oczywiście z homologacją drogową i certyfikatem TUV. W całym układzie hamulcowym X7 wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Racing Brake Fluid 320+” brytyjskiej firmy Millers]. Przy zwiększonej mocy - modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów. #TuneSafeByAD
Korzystając z obecności X7 w #AD a również zważywszy na fakt, iż otaczamy kompleksową opieką pojazdy u nas modyfikowane, uwzględniając interwały konserwacyjne i wyśrubowane osiągi, w BMW przeprowadziliśmy dodatkowo pełen profesjonalny serwis olejowy z wykorzystaniem zaufanych i niezawodnych olei i lubrykantów brytyjskiej firmy Millers, które znacznie przewyższają zadane przez monachijską fabrykę normy. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa w układzie V8 zapełniona została wysokiej klasy olejem z serii EE Performance, o specyfikacji C3 5W40 w połączeniu z oem’owym filtrem BMW. Dopełniając metodykę oraz ścisłość reguł przeglądu, w G07 przeprowadziliśmy całkowitą, zaawansowaną diagnostykę komputerową [za pomocą najnowocześniejszego oprogramowania firmy TEXA oraz Bosch] oraz wszelkie wymagane adaptacje i regulacje. Wszystkie wykonane czynności przeglądowo-serwisowe, przy zachowaniu szczegółowych procedur i wytycznych BMW-AG oraz naszych wewnętrznych, wyśrubowanych standardów dla pojazdów przez nas zmodyfikowanych – gwarantują bezawaryjną i bezproblemową eksploatację pojazdu o zwiększonej mocy przez kolejne dziesiątki-tysięcy kilometrów. #ServicedByAD
Final touch modyfikacji charakteryzujących się stylem OEM+ to montaż aluminiowych, srebrnych dystansów poszerzających [niemieckiej firmy Eibach] wraz z kompletem adekwatnie dłuższych śrub. Montaż pierścieni dystansujących pozwolił zrównać, fabryczne, 23" felgi z linią błotnika i idealnie wypełnić nadkola - stawiając tym samym przysłowiową „kropkę nad i” projektu X7. #WiderBetterByAD
Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!
Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!
Zapraszamy Właścicieli BMW X7 [G07] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!
Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHBqjCDMGc
Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl